sâmbătă, 18 august 2012

Muzeul de Marţipan din Szentendre

Muzeele sunt atracţiile mele preferate atunci cînd călătoresc. Fie că e vorba de istorie, artă sau literatură merg cu mare plăcere să le vizitez. M-am gîndit ca în fiecare lună să postez cîte ceva despre un muzeu pe care l-am vizitat şi mi-a plăcut. Astfel, pentru luna august am ales un muzeu dulce, în adevăratul sens al cuvîntului :) şi anume Muzeul de Marţipan din Szentendre ( Sf.Andrei ) un orăşel nu departe de Budapesta.


Istoria marţipanului începe în bucătăria persană, fiind preparat pe bază de pastă de migdale şi consumat în timpul ramadanului, apoi a fost răspîndit şi în Europa. Din marţipan poţi face orice... diferite figurine, fructe, flori, chiar şi palate sau oameni, de exemplu, de ce nu, pe Michael Jackson :)

Intrarea era 400 HUF şi am primit şi cîte o mostră de marţipan pentru degustare.

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...