duminică, 9 decembrie 2012

La Merveille du Mont Saint-Michel

La hotar între Normandie şi Bretagne pe un vîrf de stîncă se înalţă abaţia muntelui Saint-Michel. Este un loc legendar şi un monument istoric extraordinar de frumos protejat UNESCO scăldat de apele Golfului St. Malo din La Manche. Legenda zice, că unui episcop de Avranches cu mult timp în urmă, i s-a arătat arhanghelul Mihail care i-a poruncit să construiască pe muntele Tombe o mănăstire. La început în stil roman apoi în stil gotic, de-a lungul  timpului se înalţă o biserică care şi primeşte denumirea de "La Merveille" ("Minunăţie"). Pe lîngă faptul că este una dintre cele mai frumoase mănăstiri din Franţa, abaţia muntelui  Saint-Michel este cunoscută în toată lumea ca punct important de pelerinaj şi turistic.

Cîteva sfaturi utile dacă vrei să vizitezi Mont St-Michel:
- E bine să găseşti cazare prin apropiere (undeva la 5-7 km distanţă în satele din vecinătate) e mult mai ieftin decît în interior, şi oricum mai mult de o zi nu prea ai ce să faci acolo. Astel nu ştiu dacă are rost să te cazezi chiar în interiorul zidurilor şi să plăteştu dublu sau triplu :) Recomand pensiunea la care ne-am cazat.  A fost chiar foarte ok (preţ/calitate).
- Din cîte ştiu, înainte era posibil să ajungi cu maşina chiar pînă la zidurile muntelui (desigur cînd era reflux). Acum, însă, se fac construcţii pe drum şi toate autoturismele se lasă în parcări special amenajate la 2-3 km distanţă, dar de unde circulă o navetă gratuit. Aşa, pînă la poartă am mers pe jos să ne bucurăm de fiecare apropiere de munte, cu cît te apropii mai mult cu atît devine mai fermecător, iar la întoarcere am luat naveta. Parcarea este 8.50 eur/ziua, dar noi am lăsat maşina lîngă un restaurant şi din fericire nimeni nu a zis nimic şi am gasit maşina tot acolo, şi am economisit şi niste bănuţi :)
- Datorită faptului ca aici se întîlnesc cele mai mari maree din Franţa, este interzisă plimbarea în jurul muntelui fără ghidaj. Aceste plimbări se fac din aprilie pînă în octombrie la un preţ de 10eur/adult şi 5eur/copil. Noi nu am făcut această plimbare deşi am vrut foarte mult, dar pe la sfîrşit de octombrie mi s-a părut prea frig şi umed pentru o plimbare prin apă :) aşa că poate data viitoare, sau o faceţi voi şi ne povestiţi cum a fost.
- Ca să ajungi la abaţie mergi pe Grand Rue pînă dai de treptele care te duc direct la intrarea în abaţie.
- Intrarea este 9 eur/adult. Asigură-te că ai destul timp pentru plimbare şi vizitarea tuturor sălilor, iar sus de la terasa abaţiei ai o vedere superbă asupra golfului.
- Dacă ai flămînzit opreşte-te la Mère Poulard, un restaurant recunoscut pentru faimoasa omletă, deşi mie mi s-a părut cam scump să dai 35 eur pentru a gusta o omletă :) chiar dacă a mîncat şi Yves Saint Lauren acolo :)
- Şi altceva ce ar mai fi... plimbare şi iar plimbare pe străduţele vechi dintre ziduri şi cit mai multe poze.

Nici nu am observat cum a trecut timpul şi se făcu seara. Pentru mai multe poze intră pe pagina de facebook.