duminică, 22 ianuarie 2012

Stockholm - departe la nord




De.. dacă nu-ţi place frigul.. mai bine 
stai acasă  :)  mijlocul lui octombrie..  cît de frig poate fi..  nu am ştiut pînă nu am scos nasul afară din
avion şi am inspirat primele guri de aer rece.. brrrr cam răcoare.
Şi cu toate astea e ceva ce trebuie să vizitezi. Primele impresii au început cu frig, gri, sumbru, pustiu .. şi au trecut treptat la culoare (şi pentru că era toamnă am prins cele mai frumoase culori...), şi blonzi, blonzi şi iar blonzi, înalţi, bine făcuţi... mamă cîtă frumuseţe, şi nu-mi mai părea chiar atît de frig :) daaaa şi curat.. foaaaarte curat :)
Deci, välkommen.. adică welcome, şi dacă mai ştii Hej (hey) - salut şi Tack - mulţumesc, nu te pierzi :) oricum toată lumea vorbeşte engleza şi sunt foarte drăguţi şi zîmbitori :)


În prima zi, dacă tot eram prin apropiere am trecut pe la turnul de televiziune Kaknastornet, de la înălţimea căruia se vede panorama oraşului, dar din păcate timpul nu prea a ţinut cu noi şi nu am văzut mare lucru, nici pozele nu au ieşit cum am vrut :(  Oricum senzaţia de acolo sus de la 155 de metri a fost una de neuitat, mai ales că dacă mai bătea şi vîntul simţeam cum se clatină :)



În următoarea zi am vizitat oraşul vechi Gamla stan, situat pe o insuliţă Stadsholmen, unde se află Palatul Regal, Parlamentul, una din cele mai frumoase biserici şi multe străzi pietonale înguste pe care nu circulă maşini. Stockholm mai este numit şi Veneţia Nordului, fiind aşezat pe 14 insule legate între ele prin peste 50 de poduri.
Gamla stan
Palatul Regal
Parlamentul (pe dreapta)
Parlamentul (pe stînga)

Din oraşul vechi ne-am îndreptat spre o zonă care mie-mi place mult, am mers pe lîngă parlament spre Drottinggatan (Strada Reginei), principala stradă de shopping din Stockholm :)  pînă am ajuns în Sergels Torg, piaţa Sergel în care se află şi Centrul Cultural cu galerii de artă, expoziţii... În centrul pieţei se înalţă coloana din sticlă care noaptea luminează.

Drottinggatan
Sergels Torg


Ce mai vezi în Stockholm...

City Hall (Consiliul municipal) Stadhuset, construită din opt milioane de cărămizi cu o arhitectură excepţională. În sălile consiliului se ţin diferite evenimente regale precum şi banchetul pentru Premiul Nobel.

Vedere de pe terasa City Hall
City Hall

În piaţa Gustaf Adolf se află Opera Regală Suedeză. Tot aici este şi punctul de reper kilometrul zero de unde se măsoară toate direcţiile.

Gustav Adolfs Torg
Opera

Muzeul Nordului e un must see, se află în Djurgarden, o insuliţă cu un parc extraordinar şi multe obiective de vizitat, printre care parcul de distracţii Grona Lund, o navă de război, acum muzeul Vasa sau muzeul în aer liber Skansen.
Muzeul Nordului

Cînd te saturi să te plimbi prin parcurile din Stockholm şi să vizitezi muzee, deşi n-o să se întîmple asta niciodată poţi să te simţi şi tu un pic suedez şi să faci ceea ce fac ei de obicei cînd vine weekendul - malluri :)
Cel mai vestit fiind Nordiska Kompaniet, sau NK cum i se mai zice, emblema acestuia îl vei vedea peste tot în Stockholm. Dacă-ţi mai rămîne ceva timp, nu uita să treci şi pe la IKEA :)
Din deliciile culinare suedeze recomand mîncarea tradiţională cu chifteluţe în sos cu gem dulce sau sos de merişoare de munte iute, precum şi toate felurile de produse de mare, peştele nelipsind de la nici o masă. Daca te ţine poţi  încerca şi carnea de ren.

În caz că eşti pe mai mult timp în Stockholm, poţi vizita şi regiunile din apropierea oraşului sau arhipelagul, despre asta în următoarea postare.
Cu feribotul am ajuns în regiunea Nacka Strand, aici vezi una din lucrările sculptorului suedez Carl Milles, "God, our Father, on the Rainbow".

God, our Father, on the Rainbow. Nacka Strand


În regiunea Saltsjöbaden, ne-am plimbat pe teritoriul Grand Hotel Saltsjöbaden, o clădire veche de prin 1890. Ca şi restul Stockholmului şi aici peisajul e de nedescris, cu parcuri neterminabile.

Grand Hotel Saltsjöbaden






2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...